Regulamin przyjęć na studia podyplomowe
w Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora
na rok akademicki 2019/2020
§ 1. Postanowienia ogólne
- Rejestrację kandydatów na studia podyplomowe oraz przyjmowanie dokumentów prowadzą dziekanaty wydziałów.
- Rekrutacja trwa od 1 czerwca do 30 września 2019 r.
- Uruchomienie studiów podyplomowych zależy od liczby kandydatów zapisanych na dane studia.
Decyzja o uruchomieniu studiów jest podejmowana po zakończeniu rekrutacji. - Informacja o terminie rozpoczęcia zajęć jest zamieszczana na wydziałowych stronach internetowych.
§ 2. Wymagane dokumenty
- Kandydat na studia podyplomowe składa następujące dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy (druk do pobrania w dziekanatach albo ze strony www.ah.edu.pl);
2) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych;
3) aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
4) dowód wniesienia opłaty wpisowej;
5) dowód osobisty (do wglądu).
Kandydat na studia podyplomowe – logopedia składa dodatkowo:
1) audiogram,
2) zaświadczenie od lekarza laryngologa lub foniatry o braku przeciwwskazań do pracy głosem,
3) odpis dyplomu ukończenia studiów magisterskich. - Kandydat – cudzoziemiec składa następujące dokumenty:
1) kwestionariusz osobowy (druk do pobrania w dziekanatach albo ze strony www.ah.edu.pl);
2) odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych wraz z suplementem;
3) poświadczenie dyplomu w formie legalizacji lub apostille;
4) zaświadczenie o nostryfikacji dyplomu (jeżeli dotyczy);
5) zaświadczenie potwierdzające, że dyplom uprawnia do ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia/trzeciego stopnia w państwie jego wydania;
6) tłumaczenie dyplomu na język polski dokonane przez polskiego tłumacza przysięgłego znajdującego się na liście Ministerstwa Sprawiedliwości RP;
7) aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych/paszportów;
8) aktualne zaświadczenie lekarskie potwierdzające zdolność do podjęcia nauki na wybranych studiach podyplomowych;
9) polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce albo Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego;
10) certyfikat/potwierdzenie znajomości języka polskiego;
11) dowód wniesienia opłatywpisowej;
12) paszport (do wglądu);
13) wizę lub kartę pobytu albo inny dokument uprawniający do pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 3. Przyjęcie na studia kandydatów z dyplomem zagranicznym
Na studia podyplomowe mogą być przyjmowani kandydaci, którzy legitymują się zalegalizowanym lub opatrzonym apostille dyplomem lub innym dokumentem ukończenia studiów wyższych za granicą, uznanym za równoważny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że zostali zwolnieni na podstawie tych przepisów z postępowania nostryfikacyjnego, albo uznanym, na podstawie umowy międzynarodowej, za równoważny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów lub za uprawniający do podjęcia studiów drugiego lub trzeciego stopnia w Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 4. Postępowanie kwalifikacyjne
- Wstęp na studia jest wolny.
- Warunkiem przyjęcia na studia jest złożenie dokumentów rekrutacyjnych.
- Warunkiem przyjęcia na specjalność nauczycielską jest również spełnienie wymagań dotyczących kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela.
- Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe logopedii jest również pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej.
- O przyjęciu kandydata na studia decyduje dziekan wydziału.
- Przyjęcie na studia podyplomowe następuje w drodze wpisu na listę słuchaczy.
§ 5. Opłata wpisowa
- Opłatę wpisową wnosi się na rachunek bankowy Akademii:
Bank Pekao S.A. Oddział w Pułtusku
46 1240 5282 1111 0000 4896 0964. - Przy wpłacie na rachunek bankowy należy obowiązkowo podać nazwę wydziału.
- Opłata wpisowa wynosi 200 zł.
- Opłata wpisowa podlega zwrotowi:
1) w całości, jeżeli studia nie zostaną uruchomione;
2) w wysokości 50%, jeżeli rezygnacja nastąpi w terminie nie krótszym niż 14 dni przed rozpoczęciem zajęć. - Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi, jeżeli rezygnacja nastąpi po rozpoczęciu zajęć.
- Absolwenci studiów pierwszego/drugiego stopnia lub studiów podyplomowych Akademii ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe są zwolnieni z opłaty wpisowej.
§ 6. Czesne
- Słuchacz studiów podyplomowych zobowiązuje się wnosić czesne za rok akademicki w dwóch równych ratach (w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty rozpoczęcia zajęć w danym semestrze).
- Słuchacz studiów podyplomowych, który składa rezygnację przed wpłatą raty czesnego jest zobowiązany do wniesienia opłaty za zajęcia, które zostały dla niego zorganizowane do dnia złożenia rezygnacji.
- Warunki odpłatności za studia podyplomowe określa Rektor w drodze zarządzenia. Zarządzenie Akademia udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej.
- Pełna opłata za studia podyplomowe rozpoczynające się w roku akademickim 2019/2020:
Wydział Administracji
Studia podyplomowe doskonalące (2 semestry): 3.000 zł
- administracja bezpieczeństwa informacyjnego
- administracja publiczna
- e-administracja
- kontrola i audyt w administracji publicznej
Studia podyplomowe doskonalące (2 semestry): 3.600 zł
Wydział Historyczny
Studia podyplomowe kwalifikacyjne (3 semestry): 3.000 zł
Studia podyplomowe kwalifikacyjne (3 semestry): 2.550 zł
Wydział Nauk Politycznych
Studia podyplomowe doskonalące (2 semestry): 2.500 zł
Studia podyplomowe doskonalące (2 semestry): 3.000 zł
Wydział Pedagogiczny
Studia podyplomowe kwalifikacyjne (4 semestry): 5.000 zł
Studia podyplomowe kwalifikacyjne (3 semestry): 3.000 zł
- edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną - oligofrenopedagogika
- metodyka nauczania języka obcego na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- przygotowanie pedagogiczne
- szkolny doradca zawodowy
- terapia pedagogiczna i arteterapia
- wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna
Studia podyplomowe kwalifikacyjne (2 semestry): 2.500 zł
- asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
- interwencja kryzysowa w rodzinie, oświacie i w pracy z osobami w podeszłym wieku
- organizacja i zarządzanie oświatą
- tutoring i coaching w edukacji
§ 7. Rezygnacja
- Rezygnację z podjęcia studiów kandydat zgłasza w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- Po zgłoszeniu rezygnacji dokumenty zostaną zwrócone:
1) do rąk własnych kandydata za potwierdzeniem odbioru;
2) na pisemny wniosek kandydata pocztą za zwrotnym poświadczeniem odbioru.